lördag 10 april 2010

Nattens begär av Sherrilyn Kenyon

Amanda är trött på sin familj med sina övernaturliga förmågor. Hon längtar efter ett vanligt normalt familjeliv med sin vanlige pojkvän. Men en kväll blir hon av misstag tillfångatagen när det egentligen var hennes vampyrjagande tvillingsyster som var målet. Hon vaknar upp fastkedjad med en Svart jägare. Han är oerhört attraktiv och en stark passion uppstår emellan dem.

Jag har tidigare läst Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer och blev nyfiken på det här med vampyrer och ville läsa lite mer om det. Men det här var inget för mig. Det mesta handlade om sex, sex och åter sex. Ett citat från boken: ”Hur hennes andetag kändes mot hans ansikte och hur tungan smakade när han kysste henne”. Nä, det här känns som en riktig kioskroman, tyvärr.
Nattens begär ingår i Pocketförlagets nya pocketserie IRL. Den är även den första delen i serien om de Svarta jägarna.

Originaltitel: Night Pleasures
Översättare: Annika Rydén
Förlag: Pocketförlaget
Serie: De svarta jägarna 1
Utgiven: 201003
Antal sidor: 348
ISBN10: 9186369253
ISBN13: 9789186369255

1 kommentar:

Emmas Bokhylla sa...

Ja, det mesta håller jag med om.
Men en sak som gjorde mig glad var att vampyrdetaljerna var rätt välgjorda, ibland känns det som om det har 'stoppats in' en vampyr bara för att sälja mer, och då blir det oftast ännu uslare... :-)