söndag 6 januari 2013

Det här med utmaningar...

  Tusen och en natt I (pocket)
... är något som jag verkligen gillar!

MEN tyvärr lyckas jag nästa aldrig klara av att fullfölja dem. Det är inte så lite frustrerande faktiskt. I år tänkte jag inte ge mig på någon utmaning här på bloggen eftersom jag pluggar heltid och dessutom jobbar jag halvtid så tiden räcker inte riktigt till.
Jag hade tänkt mig min egen personliga utmaning vilken är att försöka läsa alla mina egna böcker och recensions ex som jag ligger efter med. Men då dyker den här utmaningen upp som jag faktiskt känner att jag har möjlighet att klara. Den går ut på att man under 2013 läser Tusen och en natt. Eftersom del 1 står i min bokhylla oläst så passar den här utmaningen bra med min egen personliga utmaning.
Så nu dammar jag av mitt exemplar av Tusen och en natt och räknar med att läsa en saga då och då. Jag siktar på att ha läst ut den till sommaren så att jag ev. kan köpa del 2 och läsa under andra halvåret.

3 kommentarer:

Monica sa...

Låter som en lagom dos när du pluggar. själv ska jag försöka läsa en bok i månaden. Tusen och en natt det var längesedan jag läste den kanske ska läsa om den, den är värd det.
Ha en go vecka :) Monica

Unknown sa...

Ser att du läser till lärare och blev lite nyfiken på vilken inriktning och var? Själv är jag lärare i textilslöjd och svenska 4-9 och pluggade i Linköping. Vet precis hur det är att studera och försöka få tiden att gå ihop :-)
Liksom du är jag mycket bokintresserad! Det var väl därför jag "hittade" din blogg.
Mvh Marie

Cicci sa...

Hej!
Jag pluggar på Dalarnas högskola på distans, vilket passar mig utmärkt. Jag har ett år kvar tills jag tar min examen i sv/so för åk 1-6 är det tänkt. :-)Tyvärr finns det inte så mycket tid över till nöjesläsning som jag skulle vilja, men det får jag nog aldrig eftersom jag skulle kunna tänka mig att sitta dygnet runt med näsan i en bok. ;-)