söndag 26 september 2010

Lite annorlunda bokbloggande

På sista tiden så har det inte blivit så mycket bloggande av olika anledningar men jag känner ändå att jag vill fortsätta att blogga. Men jag kommer att blogga på ett lite annorlunda sätt framöver. Jag kommer att skriva olika citat och meningar från böckerna istället. Har upptäckt att det i de flesta böckerna finns små meningar med härliga budskap som får mig att må bra. På något sätt vill jag spara dem och kika på dem senare för att minnas vad det var som jag tyckte om med boken.

Jag kommer att läsa mina egna böcker framöver, då jag tycker att det är på tiden att jag ser till att läsa alla mina böcker. Visserligen lär det ta ett par år... Jag kommer även att ägna mig åt omläsning av en del av mina böcker.

Barn har förstått tjusningen med omläsning av en text. Minns ni när ni var barn och lyssnade om och om igen på en sagobok. Visst var det underbart! Min systerdotter läste sista boken om Harry Potter i somras och så fort hon läst sista sidan så började hon från början igen!!

Inga kommentarer: