måndag 31 oktober 2011

Bästa matminne från en resa

Månadens tävling med Ving är "Mitt bästa matminne". Mitt bästa matminne kommer från Grekland och närmare bestämt Kreta. Fast nu handlar det inte direkt om mat utan om glass och inte vilken glass som helst utan VÄRLDENS GODASTE GLASS.

Är du i Makrigialos så leta upp det här glasscafét.
Vings personal tipsade om det här glasscafét och tyvärr gick vi inte dit direkt men efter vi varit där så gick vi dit varje dag.


Glassen gjorde de själva. (Kolla in popcornglassen.)
 När en smak var slut så gjorde de en ny, så det var varierande smaker varje dag. De gjorde även små pinnglassar som låg vackert i glasförsedda frysfack. Det fanns även andra fantastiskt vackra bakverk.

Den obligatoriska vattenflaskan ingick i priset.
En timme innan bussen skulle gå till flygplatsen så gick jag ensam ner till glasscafét och satte mig. Jag minns att jag njöt av att sitta i solen och äta glassen och jag tänkte:
"Dör jag nu så dör jag lycklig!" :-)

Boktips om grekisk mat:







Inga kommentarer: