torsdag 3 maj 2012

Om jag kunde drömma : den första boken i Twilightsagan som serieberättelse av Stephanie Meyer Del 2

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"Om jag kunde drömma skulle jag drömma om dig."
"Det är ofattbart att han orkade motstå sin... aptit, när han fortfarande var så ny. Instinkten är starkare då, den överskuggar allt annat."
"Giftet dödar inte - det sätter bara offret ur stridbart skick. Det verkar långsamt, sprider sig i blodomloppet, så när ett offer väl har fått ett bett lider det av alltför svåra smärtor för att kunna fly."
"Odödligheten måste medföra ett oändligt tålamod."
"Jag såg bara en enda tänkbar upplösning - som ett mörkt moln i min framtid."
"Det var häpnadsväckande hur varenda cell i min kropp verkade förstå att han skulle komma."
"Hans kalla läppar mot min hud..."

Det här är andra delen i den grafiska versionen av romanen "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Låter det lite krångligt? Man har alltså gjort två böcker utav en. Om den första delen har jag skrivit här.
Den andra delen tar vid där den första slutar. Och till er som inte känner till handlingen så är det en kärlekshistoria mellan Bella och vampyren Edward.
Jag kan faktiskt inte riktigt låta bli att undra varför man har gjort två böcker istället för en. Jag tror att bilderna hade kommit mer till sin rätt om formatet på boken varit större, som till exempel ett A4format. Nu känns det lite som bilderna är ihoptryckta istället och boken känns lite "kompakt". Jag är som sagt ingen van läsare av grafiska romaner men på något sätt så känns det inte helt rätt med en bok i ett vanligt format med dessa vackra bilder i. För bilderna av Young Kim är verkligen vackra och jag gillar att de emellanåt är helt i färg eller i bland till och med endast en bloddroppe som är röd mitt i alla de gråa nyanserna.
Lägger man de två böckerna bredvid varandra så bildar de en bild av Bella och Edward.
De här böckerna är givetvis ett måste för alla "Twilightfans" men även för de som gillar att läsa grafiska romaner.

Första meningen i boken: "Jag kan inte fatta att du kommer hit nästan varje natt."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥
Översättare: Carina Jansson
Illustratör: Kim Young
Förlag: B Wahlströms
Bandtyp: Inbunden
Utgiven: 201111
Antal sidor: 240
ISBN10: 9132160526
ISBN13: 9789132160523

Läs vad andra bloggare skrivit om den:
Bookis

Inga kommentarer: