lördag 20 februari 2010

Din dagliga karma av Carmen Harra


Den här boken tyckte jag så mycket om att jag var tvungen att köpa den. Då den har några år på nacken, så var det inte helt lätt att hitta den men efter mycket letande så hittade jag den begagnad på http://www.bokbörsen.se/
Sedan min underbara mamma hastigt blev sjuk i cancer och gick bort den 3 juni 2008 så har jag börjat intressera mig mer och mer för hur vi mår själsligt och vad vi äter och hur det påverkar vår kropp.

Den här boken hjälper dig att få insikt om hur du vill leva ditt liv fullt ut. Du får även råd om hur du skall bryta destruktiva beteenden och tankar. Carmen skriver bl.a. ”Konstnären som sitter inspärrad i en cheftjästemans kropp kommer till slut att kvävas”. Hon menar att vi måste vara sanna mot oss själva och lyssna till vårt inre. Det är så mycket av det yttre som påverkar oss, vilket gör det svårt att finna vårt inre och få svar. Personlig och andlig utveckling är något alla bör ägna sig lite åt då och då, enlig min privata uppfattning, för vårt eget välbefinnande skull. Därför försöker jag då och då läsa någon bok om personlig eller andlig utveckling. Den här boken råkade jag låna av en slump när jag följde med min kollega till biblioteket, så stod den bara där. :-)

Inga kommentarer: