onsdag 6 juli 2011

The Secret- Dagens visdomsord av Rhonda Byrne

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"För att förändra ditt liv snabbt, använd tacksamhet för att höja din energi."
"De känslor som du har inom dig idag är de som skapar din morgondag."
"Sök efter gåvan i allting, särskilt när du möter något som tycks vara en negativ situation."
"Det finns bara ett ord som står emellan dig, din lycka och det liv du drömmer om...TACK"
"Ditt liv är en spegling av det du har inom dig, och det du har inom dig kan du alltid styra över."
"Sanningen om livet finns tillgänglig för alla, precis som den alltid har gjort, men bara de som ställer frågor får svar och upptäcker sanningen."
"Tänk tankar av välbefinnande. Tala om välbefinnande. Och se dig själv helt frisk."
"Uppskattning av det du har ger dig det du vill ha."
"Du skapar genom dina tankar och känslor, och ingen annan än du själv kan tänka dina tankar eller känna dina känslor."
"Tacksamhet, kärlek och vänliga tankar och handlingar bjuder in ljuset och gör slut på mörkret."

Den här lilla boken är på 365 sidor och tanken är att du skall läsa en sida om dagen. Det är en ny insikt varje dag som kan bestå av ett citat eller text av Rhonda Byrne. Jag är på dag 50 än så länge och tänkte att jag skriver om den redan nu för det tar ett helt år att läsa den här. Har man läst de andra böckerna av Rhonda Byrne så är det här ett jätte bra komplement till att fortsätta hålla fokus på det positiva. Jag läser varje morgon så att jag bär med mig dagens visdomsord hela dagen. Jag säger det än en gång: Det här fungerar verkligen! Tankens kraft är otroligt stark.
Jag gillar att ha den här lilla boken på nattduksbordet och läsa lite varje dag. Jag skulle dock velat ha en annan bindning på boken, mer som en pärm istället för som en almanacka. Nu måste man antingen dra bort dagens visdoms ord för att kunna ha den liggande uppe eller så får man göra som jag gör, ha ett bokmärke. Jag har nämligen tänkt använda mig av den här boken under många år framöver. :-)

Första meningen i boken: "The Secret - Hemligheten innehåller klara och tydliga principer för hur du kan leva ditt liv i enlighet med universums naturliga lagar, och det viktigaste för var och en av oss är att VERKLIGEN LEVA."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Originaltitel: The Secret Daily Teachings
Översättare: Eva Trägårdh
Förlag: Ica Bokförlag
Utgiven: 201103
Antal sidor: 365
ISBN10: 9153436024
ISBN13: 9789153436027

Läs vad andra bloggare skrivit om den:
Lyckobacken,

Inga kommentarer: