måndag 30 september 2013

Elusive av Sara Rosett

Bok info

Genre: Romatisk spänning
Serie: On The Run #1
Utgiven: 2012-11
Antal sidor: 326
Förlag: Createspace
Författare: Hemsida • Twitter
Ladda ner den från: Amazon som en Freebie

Handling

Zoe Hunter älskar att leva livet fullt ut och hon försörjer sig genom olika frilansuppdrag. Men när hennes exman, Jack, försvinner tillsammans med flera miljoner dollar från sitt företag och FBI börjar intressera sig för henne, går Zoes liv från härligt oförutsägbart till att bli direkt skrämmande. Hon blir inkastad  i en värld av falska identiteter, bedrägeri och mord. Hon är rädd för att lita på någon. Zoe flyr hemmet och börjar söka efter svar. Det tar henne från sin hemstad Dallas till Las Vegas och därifrån till Italien. Men i stället för att finna några svar, hopas det fler och fler frågor.Vem var Jack? Är han död eller har han fejkat sitt försvinnande? Och, vad var han inblandad i? Konststöld, maffian, spionage, eller alla tre? (fritt översatt från Goodreads)

Mina tankar

Jag laddade ner den här boken som en Freebie från Amazon till min Ipad och jag tycker det fungerar hur bra som helst att läsa på "paddan". Om det är ett ord man inte förstår markerar man det och så får man en förklaring på engelska, vilket jag tycker är superbra istället för att få den svenska översättningen eftersom det inte alltid går att översätta vissa ord rakt av. Jag gillar huvudkaraktären i boken, Zoe, för att hon är smart och rolig men även för att hon gör en del misstag. Att ha en huvudkaraktär som gör misstag emellanåt istället för att göra allt rätt hela tiden gör att huvudkaraktären känns mer trovärdig. Jag gillar även att handlingen utspelar sig på flera olika platser så som Dallas, Las Vegas, Neapel och Venedig. Jag skulle jämföra den här boken med en bra film, underhållande och rolig. Boken är dessutom lättläst. Det här är första boken i en serie och i de andra böckerna befinner sig Zoe i London och Paris. Jag vill gärna läsa dem också.

Första meningen i boken: "It was supposed to be an easy job."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥+

Inga kommentarer: