tisdag 31 december 2013

Reselistan 2014

Jag har skapat en egen utmaning som jag kallar Reselistan 2014 och den går helt enkelt ut på att läsa böcker som utspelar sig i/på de länder/platser som jag varit på eller har inplanerade att göra. Jag älskar att läsa om platser jag varit på för att återuppleva kulturen, platsen, lukten, maten, människorna m.m. igen och igen. Jag kommer läsa böcker under 2014 som utspelar sig i/på följande platser:

  • London
  • Cypern
  • Egypten
  • Grekland
  • Kreta
  • Spanien
  • Toscana
  • Rom
Är det någon mer som vill hänga på så skriv gärna en kommentar. Alltid roligt att få tips om andra böcker som utspelar sig på olika platser runt om i världen.

Gott Nytt Läsår önskar jag er alla!!

5 kommentarer:

Em (Oanade Sidor) sa...

Åh, vilken rolig & lockande idé! :) Jag brukar inte anta läsutmaningar, eftersom jag hellre bara läser det jag känner för just där och då... men jag har nog faktiskt flera böcker i min att-läsa-hög som skulle kunna passa in (flera olika städer & ställen i indien, bl a), så... ska kolla lite närmare på det! :)

Em (Oanade Sidor) sa...

P.S Du glömde ju Mystic Falls..! ;)

Cicci sa...

Svar till Em:
ÅÅ, vad kul!:-)
Vill gärna åka till Indien någon gång också, har även flera olästa som utspelar sig där.

Vad det gäller Mysic Falls har jag lovat att det inte blir några mer vampyrer på den här bloggen utan det får bli på Vampyrbloggen! ;-)

Anonym sa...

Jag reser tyvärr väldigt lite, är ensamstående. Så det blir mest till Öland. Kul utmaning, jag ska kolla in och se hur det går.
Mia

Em (Oanade Sidor) sa...

Nu har jag bloggat om din utmaningsinbjudan, Cicci!

http://oanadesidor.se/reselistan-2014/