lördag 2 januari 2010

Boktoppen 2009 från Adlibris

Här är listan över de mest sålda böckerna under 2009 från Adlibis. Själv är jag så nyfiken på vad det är för böcker som ligger på listorna, så jag försöker läsa dem. Om ni vill kan ni kopiera listan och lägga in på er blogg eller under kommentarer i det här inlägget.

Markera med rött de böcker du läst
Markera med blått de böcker du lyssnat på.
Markera med grönt de böcker du vill läsa.
Sätt ett gult X bakom de böcker du äger.

1.Konsten att läsa tankar : hur du förstår och påverkar andra utan att de märker något av Fexeus, Henrik
2. Min far hade en dröm av Obama, Barack
3. Doktor Dahlqvists och Airams LCHF-Kokbok av Dahlqvist, Annika
4. Den förlorade symbolen av Brown, Dan
5. Hypnotisören av Kepler, Lars
6. Fyrvaktaren av Läckberg, Camilla
7. Den hemlige kocken : det okända fusket med maten på din tallrik av Nilsson, Mats-Eric X
8. Sommardöden av Kallentoft, Mons
9. Så länge vi båda andas av Meyer, Stephenie
10. Den mörka ängeln av Jungstedt, Mari
11. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg X
12. Aldrig fucka upp av Lapidus, Jens
13. Nattfåk av Theorin, Johan
14. Hjärtdjur av Müller, Herta
15. De fattiga i Lodz av Sem-Sandberg, Steve
16. Flickan som lekte med elden av Larsson, Stieg X
17. Om jag kunde drömma av Meyer, Stephenie
18. Lyckan, kärleken & meningen med livet av Gilbert, Elizabeth X
19. Den orolige mannen av Mankell, Henning
20. En halv gul sol av Adichie, Chimamanda Ngozi

Fick ihop en ganska färgglad lista i alla fall. Det brukar inte alltid vara de bästa böckerna som ligger på sådana här listor, men några som jag tycker är riktigt bra har smugit sig in på listan. Böckerna av Stieg Larsson är kanon, Lyckan, kärleken och meningen med livet är en jätte härlig bok och Min far hade en dröm är en intressant bok med tanke på vem författaren är.

Inga kommentarer: