söndag 1 maj 2011

Mitt liv som apa av Mårten Melin

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"Jag fick lust att reta honom. Så jag trampade på locket. Med flit! Och med båda fötterna på en gång."
"Med ett skutt hoppade jag upp ur sängen. jag hade visst blivit väldigt vig under natten. Jag stannade framför spegeln. Och bara gapade."
"Mamma hällde upp flingor. Men jag var grymt sugen på bananer. Jag ville inte ha något annat. Magen skrek efter bananer!"
"När jag gick och lade mig satte pappa sig på sängkanten. Han strök mig på huvudet tills jag somnade."
"När jag var på väg hem från skolan en dag såg jag en annan brunn. Det stod ett M på den. M som i MÄNNISKA!"

När jag var liten så skulle man inte gå på A-brunnar för det betydde otur. I den här boken blir man istället förvandlad till en apa om man går på A-brunnar. Det här är en rolig bok som är utgiven på Hegas bokförlag. Där delar man in böcker i Hegas-nivåer och den här är Hegas-nivå 3, vilket innebär att den har ett språk som ligger ganska nära talspråket.

Första meningen i boken: "En dag hände något sjukt märkligt."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥
Illustratör: Mimmi Tollerup
Förlag: Bokförlaget Hegas
Bandtyp: Inbunden
Utgiven: 201001
Antal sidor: 27
ISBN10: 9185877336
ISBN13: 9789185877331

Inga kommentarer: