lördag 24 september 2011

Pengar och attraktionslagen: lär dig attrahera överflöd, hälsa och lycka av Esther och Jerry Hicks

Köp den på Adlibris
eller Bokus
"När du ger någon annan äran eller skulden för din framgång eller brist på framgång - är du maktlös när det gäller att åstadkomma någon förändring."
"Du måste börja berätta din historia på ett nytt sätt. Du måste berätta den som du vill att den ska vara."
"Sjukdom eller avsaknad av välbefinnande uppstår alltså när du inte tillåter dig att vibrationsmässigt ställa dig in på välbefinnandet."
"Varje gång du medvetet fokuserar på en tanke som inte harmoniserar med det som ditt inre väsen har fått vetskap om - blir känslan negativ."
"När du tillåter den negativa känslan att fortsätta under en lång tid, upplever du ofta fysiska försämringar."
"Hitta tankar som känns bra, så leder de till manifestationer som känns bra."
"Bestäm dig för att hitta de aspekter som väcker de mest positiva känslorna hos det du måste rikta din uppmärksamhet mot. och försök för övrigt att rikta uppmärksamheten mot sådant som väcker positiva känslor - då fylls ditt liv allt mer av sådant som du tycker är behagligt och tilltalande."
"Betrakta din omgivning som ett smörgåsbord med många rätter att välja bland och välj mer medvetet vad du tänker på."
"Det är bara genom att medvetet notera vad du känner medan du talar, som du verkligen vet om du attraherar i positiv riktning eller i negativ."
"Du hjälper aldrig någon genom att ge röst åt deras problem eller klagomål."
"Ditt överflöd eller din brist på överflöd har ingenting att göra med vad någon annan gör eller har. Allt beror på ditt perspektiv. Allt beror på tankarna du sänder ut. Om du vill vända lyckan måste du börja berätta en ny historia."

Jag gillar att läsa sådana här böcker som gör mig mer och mer medveten om hur jag tänker och hur jag genom det kan påverka mitt liv. Jag erkänner att jag haft lite svårt med att förstå det här med vem/vad Abraham är men det spelar egenligen igen rolll utan det viktiga är budskapet som förmedlas. Jag har tidigare skrivit om det här angående boken "Be så ska du få". I den fanns flera konkreta tips som jag följt och som faktiskt hjälpt mig förändra saker till det bättre i mitt liv. :-) Det är egentligen inget nytt som kommer upp i den här boken, utan den är mer djupgående om vissa ämnen som t.ex. hälsa och pengar.

Första meningen i boken: "Var och en av de beståndsdelar som utgör din livsupplevelse dras till dig genom den mäktiga attraktionslagens gensvar på tankarna du tänke och på historien du berättar om ditt liv."

Mitt betyg: ♥ ♥ ♥ ♥

Originaltitel: Money and Law of Attraction
Författare: Esther & Jerry Hicks
Översättare: Birgitta Karlström
Formgivare: Monika O. Petrovski
Förlag: Ica Bokförlag
Bandtyp: Inbunden
Utgiven: 201103
Antal sidor: 255
ISBN10: 9153434013
ISBN13: 9789153434016

Läs vad andra bloggare skrivit om den:
Livet med Anso och Renées blogg

1 kommentar:

Gunnar Deckare sa...

Ja visst är det bra med böcker som lär sig nåt av om livet. Och man lär sig väl nästan alltid nåt om det är bra författare.